Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rp.dsum.edu.ua/handle/123456789/3757
Назва: Forms of international market penetration of enterprises
Автори: Толпенжікова, Тетяна
Tolpezhnikova, Tetyana
Теми: foreign economic activity
foreign trade
marketing strategy
management system
Дата публікації: May-2020
Видавництво: видавничий дім "Інтернаука"
Бібліографічний опис: Index Copernicus International (ICI); Polish Scholarly Bibliography; ResearchBib; Наукова періодика України
Серія/номер: Економічні науки;2
Короткий огляд (реферат): The article considers marketing strategies, ways and forms of penetration of the enterprise into international markets. The main forms of enterprise participation in international markets are analyzed. The essence and significance of the marketing strategy of the company’s penetration into foreign markets are determined. The process of formation of the marketing strategy of the company’s entry into foreign markets is analyzed. The main groups of global strategies are considered: internationalization strategies, segmentation strategies and diversification strategies. The importance of segmentation as an effective tool for marketing activities and its features are studied. Alternative product strategies are considered, which provide for the formation of a strategy for existing and new products. Among them are the strategy of market penetration, the strategy of expansion (development) of the market, the strategy of new product development, the strategy of diversification. In the conditions of international competition in various areas, it is necessary to clearly define and classify management strategies in the implementation of foreign economic activity. Among them are franchising, export strategy and global strategy
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rp.dsum.edu.ua/handle/123456789/3757
ISSN: 2520-2294
Розташовується у зібраннях:Толпежнікова Тетяна Георгіївна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15916579728183.pdf269.29 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.